Inbjudan: Presentation av Ambeas rapport för fjärde kvartalet 2017

Närvarande: Fredrik Gren, VD, Daniel Warnholtz, CFO och Louise Tjeder, IR- och Strategichef.

Den 21 februari kl: 07:00 (CET) offentliggörs Ambeas rapport för det fjärde kvartalet 2017.
En presentation med möjlighet att delta per telefon kommer att hållas kl: 10:00 (CET) onsdagen den 21 februari. Presentationen hålls på engelska och finns tillgänglig som webcast på www.ambea.com eller direktlänk:https://edge.media-server.com/m6/p/dkzhfjsm

För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, vänligen ring in några minuter före konferenssamtalets starttid för att registrera er och ange kodord ”Ambea”.

Sverige:           +46 (0) 8 5033 6574
Storbritannien: +44 (0) 330 336 9105
USA:                +1 323 794 2551

Kvartalsrapport, presentation och övrigt material kommer att finnas tillgängligt på www.ambea.com

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Tjeder, IR-och Strategichef
E-post: louise.tjeder@ambea.se

Ambeas presstjänst
Telefon: +46 10 33 00 501
E-post: press@ambea.se

Ambea är verksam inom vård och omsorg med cirka 14 000 medarbetare. Vi erbjuder tjänster inom funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg och omsorg av äldre med fokus på boenden och egen regi. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Per den 31 december 2016 hade Ambea cirka 6 200 bäddar och 1 300 skol/dagligverksamhetsplatser på cirka 460 enheter i Sverige och Norge. Totala intäkter och justerad EBITA för räkenskapsåret 2016 uppgick till 5 409 miljoner kronor och 456 miljoner kronor. Bolaget grundades 1996, har huvudkontor i Solna och är noterat på Nasdaq Stockholm.